Με αμείωτη ένταση συνεχίζεται το ράλι ανόδου στο κακάο με την τιμή του να προσεγγίζει ξανά τα 10.000 δολάρια ανά τόνο. Άνοδος, που όπως όλα δείχνουν, αναμένεται να συμπαρασύρει τις τιμές σε πολλά προϊόντα όπως σοκολάτες, παγωτά, μπισκότα, δημητριακά και άλλα το επόμενο διάστημα.
Αναλυτικά, σύμφωνα με το investin.com, η τιμή στο κακάο βρισκόταν την Πέμπτη το μεσημέρι (13:20 ώρα Ελλάδος) στα 9.849 δολάρια ανά τόνο, από 2.500 δολάρια που ήταν πριν από έναν χρόνο, καταγράφοντας αύξηση περίπου 300%. Πρόκειται για ένα ράλι ανόδου, που έχει εκτοξεύσει την τιμή του κακάο στα υψηλότερα επίπεδα την τελευταία πενταετία.
Η εκρηκτική άνοδος της τιμής στο κακάο οφείλεται, μεταξύ άλλων, στη μείωση της συγκομιδής στις χώρες παραγωγής, δηλαδή στην Ακτή Ελεφαντοστού και στην Γκάνα που αντιπροσωπεύουν το 60% της παγκόσμιας παραγωγής κακάο, λόγω της κλιματικής αλλαγής και των έντονων βροχοπτώσεων, που προκάλεσαν ζημιές στις καλλιέργειες.
Δείτε παρακάτω τον σχετικό πίνακα του investing.com
Παράλληλα η ζήτηση για κακάο είναι μεγαλύτερη τα τελευταία χρόνια από πολλές χώρες όπως η Κίνα και η Ινδία, στις οποίες αυξάνεται το βιοτικό επίπεδο. Σημειώνεται, ότι στην κλιματική αλλαγή οφείλονται σε μεγάλο βαθμό οι ανατιμήσεις στις διεθνείς τιμές τόσο στο κακάο, όσο και σε άλλα προϊόντα όπως το ελαιόλαδο και στο πορτοκάλι χυμού. Επίσης, σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση της τιμής του κακάο που εισάγεται στην χώρα μας παίζει και η ισοτιμία του δολαρίου με το ευρώ.
Ανατιμήσεις σε δεκάδες προϊόντα
Μέχρι στιγμής πάντως δεν έχουν πραγματοποιηθεί ανατιμήσεις σε σοκολατοειδή ή άλλα προϊόντα που περιέχουν κακάο αλλά είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα γίνουν τις επόμενες ημέρες, εάν δεν μειωθούν δραστικά οι διεθνείς τιμές. Αυξήσεις οι οποίες θα γίνουν ανάλογα με τα αποθέματα που έχουν στις αποθήκες τους οι βιομηχανίες, τα σούπερ μάρκετ, τα ζαχαροπλαστεία και άλλες επιχειρήσεις που εμπορεύονται ή χρησιμοποιούν κακάο για την παραγωγή προϊόντων.
Μοναδικό αντίβαρο στις όποιες ανατιμήσεις, που κατά πάσα πιθανότητα θα γίνουν το επόμενο διάστημα, αποτελούν τα πρόσφατα μέτρα που έλαβε το υπουργείο Ανάπτυξης σύμφωνα με τα οποία προϊόντα που ανατιμώνται, δεν μπορούν να εντάσσονται σε προωθητικές ενέργειες, δηλαδή να πωλούνται με έκπτωση ή προσφορά.